A fehérneműkészítő blogja

Teli Kosár

Teli Kosár

Ulla - melltartó merevítődrót nélkül, szivacskosárral

2019. február 21. - Ágivarr

Januárban végre megvarrtam az Ulla melltartót a finn Makebra-tól. (A Makebra-nak van ingyenes bugyiszabásmintája is, a gyűjteményben megtalálod!) Nincs benne merevítődrót (azaz a görbe "halcsont"), a tartását a kosárban lévő vékony szivacsréteg és kétoldalt egy-egy merevítőpálca adja.06_eleje_1.jpg

A melltartó technikai rajza így néz ki:

ulla_technikai_rajz.JPG

A PDF szabásminta nagyon egyszerű, nincs túlmagyarázva, a leírás is rövid, de teljesen érthető.

00_szabasminta_1.jpg

Leginkább a kiszabott kosárrészek elrendezésére kell figyelni, ha ott sikerül nem hibázni, akkor onnantól nincs min aggódni. A kosár részeinek így kell illeszkednie egymáshoz:

00_szabasminta_2.jpg

Szabható melltartószivacsból kivágtam a kosárrészeket:

01_szabas_1.jpg

Majd a külső, műszálas jersey anyagból is. Ez az anyag nagyon vékony, rugalmas, a szivaccsal viszont jól működik.

01_szabas_2.jpg

A kosarakat a leírásban megadott sorrendben összevarrtam. Ha első alkalommal varrok meg egy mintát, szeretek minden előírást betartani, és majd egy következőnél csinálom másképp, ha jobbnak látom. Most pár dolgon mégis változtattam a korábbi tapasztalataim alapján. Szélesebb cikcakkot használtam például. A szivacskosár varrásáról részletesen itt olvashatsz!

02_szivacs_1.jpg

A kosár belső felén pedig befedtem - és egyúttal megerősítettem - a varrásokat rugalmatlan bélelőből vágott, 1 cm széles csíkokkal, két szélén apró cikcakkal felvarrva. DD kosárméretet választottam, ezért indokolt is a megerősítés. (A melltartók alapanyagairól itt olvashatsz!)

02_szivacs_3.jpg

A kosár oldalában van egy erősítőpanel, hogy viseléskor megakadályozza az oldalra terjeszkedést. Erre azért van szükség, mert az Ulla nem merevítős, és a kosara nem korlátozódik a mellekre, hanem benyúlik egészen a hónalj alá. A panelt két lépésben varrtam fel szintén a rugalmatlan bélelőből, hogy ne legyen vágott anyagszél a kosár belsejében. A jelölésekhez vízre oldód filctollat használtam.

02_szivacs_4.jpg

02_szivacs_5.jpg

Az egyes rétegeket összevarrtam, így könnyebb a későbbiekben a kosárral dolgozni. A külső kosárrészt is megvarrtam a szivacshoz hasonlóan. Itt arra kell vigyázni, hogy az anyaggal együtt a varrás is nyúljon. A leírásnak megfelelően széthajtottam a varrásráhagyást, és a kosár színéről, kis cikcakkal haladtam végig minden varráson. Belül a felesleges ráhagyást levágtam. Az anyagból varrt kosarat rásimítottam a szivacskosárra, ennél a melltartónál részletesen megmutattam, hogyan.

img_20190124_163014.jpg

A két kosarat középen összevarrtam, majd bevarrtam őket a keret-hátpánt hibrid alkatrészbe. Ezt erős powernetből szabtam ki. A melltartó felső szélét Y-gumival szegtem el, szivacson nagyon szépen működik.

04_felsogumi.jpg

3 cm széles gumit kellett a melltartó alsó szélére varrni. Nem volt itthon sötét színben, és a rövidáru boltban is csak feliratos. Hogy a felirat ne látszódjon át a powerneten, sötétkék jersey anyagból varrtam rá egy csíkot, cikcakk öltéssel.03_alsogumi_1.jpg

03_alsogumi_3.jpg

Ugyanúgy varrtam fel, mint az alsógumit általában. Belül azért így is látszik a felirat! :)

03_alsogumi_4.jpg

A kosarak és a hátpánt találkozásához behúzópántot varrtam fel, ebbe került a merevítőpálca, ami megakadályozza a kosár megrogyását. (Sajnos az én pálcám nem bizonyult elég erősnek ehhez a feladathoz, ha találok erősebbet, kicserélem.)

07_belseje_4.jpg

Felvarrtam a vállpántokat (a karika és a szabályozó most lemaradt, mert a kitben található vállpánt egyszerűen rövid volt, pedig nem vagyok magas), majd a hátkapcsot is.

06_eleje_2.jpg

05_hata_3.jpg

07_belseje_5.jpg

Ulla belülről:

07_belseje_1.jpg

Ulla kívülről, a hozzá kissé karcsú babán:

08_ulla_1.jpg

08_ulla_2.jpg

Szabásminta és képes angol nyelvű útmutató: MakeBra

Melltartó kit (powernet és szivacs nélkül): Sewme

 

A blogra kihelyezett szövegek, munkák és az azokat ábrázoló fotók saját munkáim, az azokkal kapcsolatos szerzői jogok engem illetnek. Idegen anyagok felhasználása esetén a forrást feltüntetem. A szövegek, fotók kimásolásához, felhasználásához nem járulok hozzá, azokat kizárólag otthoni felhasználásra készítettem.

A bejegyzés trackback címe:

https://teli-kosar.blog.hu/api/trackback/id/tr6614610192

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása