A fehérneműkészítő blogja

Teli Kosár

Teli Kosár

Freedom fűző

A kész mű

2020. január 14. - Ágivarr

Időben elkészültem a Freedom fűzővel, november utolsó napján szerepelt a szalagavatón. Néhány képen keresztül, a teljesség igénye nélkül bemutatom, hogyan varrtam meg.

09_kesz.jpg

A próbadarab sikeres megvarrása után meg is érkeztek a szép és profi alapanyagok az angol Sew Curvy webshopjából. Külső anyagnak erős, fehér szatént választottam…

00_alapanyagok_4.jpg

… belső, teherhordó anyagnak halszálka-szövésű csinvat vásznat. Mindkettőből fél métert vettem.

00_alapanyagok_2.jpg

A merevítőkhöz való behúzószalag nem ugyanaz, mint a melltartók behúzópántja, az ívesen hajlítható, keskeny és puha, ez pedig széles, egyenes és merevebb.

00_alapanyagok_1.jpg

A próbafűzőn bejelöltem, hogy hol szükséges módosítani a modell adottságai és a kívánt eredmény szerint: elöl alul rövidebbre és kicsit ívesebbet szerettünk volna, hátul pedig a felső szélét kellett lejjebb vinni. A szabásmintára átmásoltam a változtatásokat.

 01_alakitas_0.jpg

Mindkét anyagra átrajzoltam a fűző minden részét és az összes jelölést.

02_szabas_1.jpg

Ez összesen 24 részt jelent!

A csinvat részek közepére, a szabásminta jelölései szerint felvarrtam a behúzószalagokat. Az eleje közepébe egy lapos, merev acélcsont kerül (oda, ahová a nyíl mutat).

03_varras_eleje_kozepe_1.jpg

Először elkészítettem a két fél hátát.

04_hata_1.jpg

A képen jól látszik, hogy hol futnak majd a halcsontok: az egyes részek közepén (a minta jelöléseinek megfelelően), a behúzószalagban, illetve az egyes részek találkozásánál csatornákat képeztem a fűző anyagából.
04_hata_2.jpg

A ringlik beütésétől tartottam a leginkább, de jól sikerültek, ez főleg a szerszámnak köszönhető. Prym fogóm van, hozzá való ringliket használtam. A csomag részét képezi a lyukasztó, amivel pontos, szép, határozott lyukakat tudtam készíteni különösebb erőfeszítés nélkül.

04_hata_3.jpg

A másik, szintén a csomagban lévő toldalékkal tudtam beütni a ringliket, ehhez már kellett némi fizikai erő.
04_hata_4.jpg

A háta részek:

04_hata_5.jpg

Az eleje részeket is összeállítottam, majd hozzávarrtam a két háta részhez. A fűző belülről:

06_felso_szegely_6.jpg

És kívülről, itt még csak pár merevítőt tettem bele:

06_felso_szegely_7.jpg

A fűző alsó és feslő szegélyét a szatén anyagból vágott ferdepánttal szegtem el. Ez a mellrészen a csúcsoknál és a dekoltázsban trükkös volt, hiszen az anyag erős és merev.

A fűző összesen 31 merevítőt tartalmaz. Ez a mennyiség már gyengébb halcsontból is bivalyerős tartást biztosít, főleg, hogy nem alakformálás volt a cél, a fűzővel a bordákat nem szorítottuk össze.

07_kesz_1b.jpg

Fűzésre pamutzsinórt használtam, a képen látható mennyiség 7 méter, ennyit javasolt a szakirodalom. Fűzésre használják még a patkányfarok néven futó zsinórt is, ami fényes, hengeres keresztmetszetű.

07_kesz_2b.jpg

A fűzőt nem alul (vagy fölül) kötjük meg, hanem a derék vonalában. Két, nyuszifülnek nevezett hurkot képzünk, és annál fogva húzzuk-fűzzük a fűzőt. A kilógó nyuszifüleket végül behúztam a zsinórok és a szoknya alá.

A modellem elégedett volt, jöhetett a dekorálás. (Ha nem lett volna elégedett, ebben a stádiumban már amúgy sem lehetett volna semmit módosítani…) Fehér csipkevirág-szalagot vágtam fel, az egyes virágokat pedig gyöngy-szegeccsel erősítettem a fűzőhöz.

08_diszites_1.jpg

Először a babán rendeztem el őket, gombostűvel tűztem a fűzőbe a virágokat.

 Egy árral szúrtam át a fűzőt…


08_diszites_6.jpg

… és megint csak a Prym fogóval ütöttem be a szegecseket. A Prymnek nincs ilyen gyöngyszegecse, ezért hozzá beütő toldaléka sem, de a fogó egyik pofáján egy műanyag patentozó toldalékkal, másik pofáján a lyukasztó toldalékkal, ami kúpos, ezért a szegecs fém oldalának mélyedésébe pont beleillik, sérülés nélkül és stabilan tudtam rögzíteni a szegecseket.

Két virágot egy kis csatra is felapplikáltam, ragasztópisztollyal.

10_hajcsat_1.jpg

Virágok kerületek a szoknya felső tüllrétegének alsó 30 cm-ére is, egyrészt dekorációs céllal, másrészt súlyként, hogy a könnyű tüllrétegek ne akadjanak fel egymáson.

fotok_2a.jpg

A nagy napon készült fotókat nézegetve utólag is vállon veregetem magam, szerintem jó kis fűző lett. :)

fotok_5a.jpg

fotok_4a.jpg

fotok_3a.jpg

fotok_1a.jpg

A blogra kihelyezett szövegek, munkák és az azokat ábrázoló fotók saját munkáim, az azokkal kapcsolatos szerzői jogok engem illetnek. Idegen anyagok felhasználása esetén a forrást feltüntetem. A szövegek, fotók kimásolásához, felhasználásához nem járulok hozzá, azokat kizárólag otthoni felhasználásra készítettem.

A bejegyzés trackback címe:

https://teli-kosar.blog.hu/api/trackback/id/tr4815407946

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása