A fehérneműkészítő blogja

Teli Kosár

Teli Kosár

Black Beauty melltartó

Emerald Erin kifordította

2019. november 08. - Ágivarr

A Black Beauty melltartó nagyon kedvelt minta lett nagyon rövid időn belül, öt hónap alatt majdnem 400 Instagram poszt témája volt. Ebből én egyedül hármat varrtam.

01_1.jpg

Kép forrása: @emeralderinsews

A szabásminta kosárrésze két darabból áll, egy vízszintes varrással. Az oldalsó támasztópanel kívülre került, ez lett a különlegessége a melltartónak, úgy néz ki, mint amit kifordítottak. A merevítődrótos melltartó szabásminták elég hasonlóak egymáshoz, a variálási lehetőség kimerül az anyaghasználatban, hogy hány részre szabdalják a kosarat és milyen fokban döntik meg a varrásokat (ezt is csak egy bizonyos határon belül) és a felső kosár vonalvezetésében. Kívülre helyezett támasztópanelt eddig egyetlen melltartó szabásmintán láttam. A Black Beauty egy kicsit más, a különlegessége nélkül is jól sikerült darabja Emerald Erinnek.

03.png

Mielőtt a jó minőségű duoplex anyagomba belevágtam volna, egy gyengébb minőségű, de hasonló tulajdonságú lengyel anyagból próbadarabot varrtam. A varrásleírás kellően részletes volt, de néhány illesztőpont itt-ott segítség lenne a kevesebb gyakorlattal rendelkezőknek. A kosarak meglepően jól illeszkedtek, ez elsőre nem szokott összejönni, mindig kell valamennyit alakítani a mintán.


04_1.jpg

Az én ízlésemnek és a kosárméretemhez képest túl távol vannak egymástól a vállpántok a kosarakon (balconette fazonú melltartó), ezért egy kicsit alakítottam a felső kosárrész szabásmintáján. A közepe felé hoztam a vállpántot és kicsit meg is magasítottam a felső kosárrészt, így jobban fed és stabilabb.

05_1.jpg

A módosított szabásminta alapján világoskék duoplexből varrtam a következő melltartó kosarait és keretét, a többi alkatrészt Dharma festékkel festettem. A műszálas anyagok festéséről itt írtam részletesen.

05a.jpg

A kész melltartóval nagyon elégedett vagyok, jól tart, jól illeszkedik, szépen megvarrtam és szerintem szép a színe is. Egész hasonlóra sikerült festeni a részeket (powernet hátul, az összes gumi, behúzópánt, hátkapocs), csak a masni lett kissé zöldes árnyalatú.

06_1.jpg

07_1.jpg

A harmadik Black Beauty melltartót a BRAugust Instagram kihívásra készítettem, 75D méretben. Testszínű és púderkék, hímzett rugalmatlan tüllt használtam, plüss szegőgumit és testszínű powernetet.

08_1.jpg

A melltartó kész kosarai és egyéb fő részei még külön:

09_1.jpg

És majdnem teljesen megvarrva. A melltartó varrásáról egy tízrészes cikksorozatot írtam.

10_1.jpg

Régi melltartóból megtartott műanyag szabályozókat használtam.

11_1.jpg

A hátkapocs felvarrását közelről mutatom, nem mindig sikerül ennyire pontosan.

12_1.jpg

A melltartó modellen:

13_1.jpg

14.jpg

A blogra kihelyezett szövegek, munkák és az azokat ábrázoló fotók saját munkáim, az azokkal kapcsolatos szerzői jogok engem illetnek. Idegen anyagok felhasználása esetén a forrást feltüntetem. A szövegek, fotók kimásolásához, felhasználásához nem járulok hozzá, azokat kizárólag otthoni felhasználásra készítettem.

A bejegyzés trackback címe:

https://teli-kosar.blog.hu/api/trackback/id/tr8415293714

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása