A fehérneműkészítő blogja

Teli Kosár

Teli Kosár

Egy igazán jó sportmelltartó

Endurance a Greenstyle Creation-től

2020. április 11. - Ágivarr

Azt hiszem, sportmelltartót még nem is varrtam a blogon. F kosárral alapvetően szkeptikus vagyok a sportmelltartókkal kapcsolatban, általában egy másik melltartóra felvéve érnek valamit, a nagy többség nem formáz, csak leszorít, de még így sem tart kellőképpen fixen mondjuk egy futáshoz. Egy ideje nézegettem a Greenstyle Creations sportmelltartóját, az Endurance Sports Bra-t, most meg is varrtam, és meglepően funkcionálisra sikerült.

01_3.jpg

A melltartót 28-40 inch (71-102 cm) mell alatti körméretre és B-H kosárméretre varrhatod meg, a H kosár itt 20,5 cm különbséget jelent a mellcsúcs és a mell alatti méret közt. Hogyan mérd meg magad? Itt írtam róla.

kepkivagas_4.JPG

Legalább háromféle háta megoldása van:

03_1.jpg

04_2.jpg

Képek a Greenstyle Creations oldaláról

Én 28F (70F) méretben varrtam meg a mintát. Elolvastam néhány értékelést, többen írták, hogy kissé nagy a háta, ha a tényleges méretben varrjuk. Ezért 75 helyett a 70-es méretet választottam, ami tényleg tökéletes lett. A kosár számításánál a táblázatra hagyatkoztam.

A szabásminta négy részből áll, három részes a kosár és egy darabból van a hát-keret, ami körbeöleli a mellkast. Emiatt nem kimondottan anyagtakarékos, és gondolkodtam is a minta kettévágásán, de ezt végül a tartósság érdekében ezt elvetettem.

05_2.jpg

A kosarakhoz scuba anyagot használtam, ami műszálas, erős, kevéssé nyúlós jersey, bélésnek melltartószivacsot. Az útmutató is két réteg anyagot ír. A hátához szintén két réteg javasolt, de a kosarak külső anyagával megegyező. Attól tartottam, hogy nagyobb méretben ez nem fog elég stabilitást biztosítani, ezért szabtam a hátát powernetből (a melltartó anyagairól készült írásomat itt olvashatod). A szegéshez Y-gumira (szegőgumi, bővebben is olvashatsz róla) lesz még szükséged, továbbá egy bontható műanyag cipzárra, 4 cm széles gumira.

06_3.jpg

Az összeállítás könnyen ment. A kosarak összevarrásánál az egyes részek illesztésére kell nagyon figyelni, de ezt segíti a sok jelölés – ezeket mind pontosan át kell másolni a mintáról az anyagra! A varrás menete hasonló az Ulla melltartónál bemutatottal. Az anyagból varrt kosarat rásimítottam a szivacskosárra, a Maya melltartónál részletesen megmutattam, hogyan.

Első próba alkalmával azt láttam, hogy a kosarak teljesen jók, a keret szintén, viszont a vállpántok vagy 10 cm-rel hosszabbak voltak, mint szükséges ahhoz, hogy ne ugráljanak a mellek sportolás közben. Emiatt egyrészt levágtam a felesleget, másrészt rugalmatlan bélelőt varrtam a vállpántok belső felére, a kosár felső ¼-étől felfelé, mert úgy találtam, hogy túlságosan képes nyúlni.

07_2.jpg

Ezután az alsó, 4 cm széles gumit varrtam fel (minden mérethez meg van adva a pontos hossz), majd a szegőgumit, kissé megnyújtva. Eddig mondjuk, hogy könnyű volt.

09_2.jpg

Ezután következik a cipzár. Mérés alapján 12 cm-es cipzárt kellett használnom, ilyet bonthatóban nem találtam. A legrövidebb a Varrógépcentrumban 30 cm hosszú volt, fájó szívvel megkurtítottam a szükséges hossz felett 3 cm-rel, a felesleges fogakat lecsipkedtem. Nem mondhatom, hogy szép munka, a műanyag fogak bele vannak olvasztva a cipzár anyagába, nem lehet őket sérülésmentesen leszedni, mint pl. a fém cipzárfogakat. A lecsupaszított részt 90 fokban két oldalra hajtva, majd bevarrás után viszont nem szúr szemet ez az esztétikai hiba. :)

10_2.jpg

A leírás nagyon szemléletesen mutatja be a cipzár és a cipzártakaró bevarrását. Ez utóbbinak az a szerepe, hogy megvédje a bőrt alul és fölül is a cipzár kemény végeinek dörzsölésétől.

12_2.jpg

Még egy gondolat a cipzárról: nem csúszik le, legalábbis a képen látható vastag fogú biztosan nem. A fogak és a kocsi kialakítása miatt nem bomlik ketté, ha húzóerő éri a cipzárt két irányból.

14_1.jpg

Modellem szerint, aki sokat sportol, ez az eddigi legjobb sportmelltartó.

13a.jpg

 A blogra kihelyezett szövegek, munkák és az azokat ábrázoló fotók saját munkáim, az azokkal kapcsolatos szerzői jogok engem illetnek. Idegen anyagok felhasználása esetén a forrást feltüntetem. A szövegek, fotók kimásolásához, felhasználásához nem járulok hozzá, azokat kizárólag otthoni felhasználásra készítettem.

A bejegyzés trackback címe:

https://teli-kosar.blog.hu/api/trackback/id/tr1815604698

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása