A fehérneműkészítő blogja

Teli Kosár

Teli Kosár

Petite melltartó

Egy igazán kicsi méret

2020. március 11. - Ágivarr

Az év elején a finn makeBra ingyenessé tette az egyik, kifejezetten apró méretekre készített melltartó-szabásmintáját. Megvarrtam, már majdnem kész.

01_2.jpg

A melltartó teljes neve Petite DL05, az alábbi kép a makeBra honlapjáról származik, ahol részletes, angol nyelvű varrásleírás is található.

02a.jpg

Tényleg kis méretekről van szó, inkább serdülő lányoknak vagy nagyon vékony hölgyeknek való ez a hiánypótló minta: 65 és 70 cm mell alatti körméretre, illetve AA-C kosárra lett szerkesztve.

04_1.JPG

Én 70A méretben varrtam meg egy barátnőmnek. Fehér szivacsot és púderszínű rugalmas csipkét választottam a kétrészes, szabott kosarakhoz.

05a_1.jpg

Ennél a mintánál a kosár részei egybe vannak szerkesztve a keret elülső részével, a képen pontozott vonallal jelöltem a behúzópánt helyét.

07a.jpg

Hasonló színű rugalmatlan bélelőből szabtam ki a kerethez az erősítést és vékony csíkokat a kosár felső szélére, megnyúlás ellen, és a szivacs kosárrészek belső eldolgozásához.

06_2.jpg

A szivacsos kosár varrásáról itt olvashatsz bővebben. A csipke kosárrészt a varrás mentén illesztettem a kész szivacskosárra, és körbevarrtam. A jobb és bal kosarak összevarrásakor is használtam egy kis darabot a rugalmatlan bélelőből, hogy középen se nyúljon meg a melltartó.

08a.jpg

A hátpántok anyaga közepes erősségű fehér powernet. 

Alulra 12 mm-es fehér alsógumit, felülre fehér Y-gumit (szegőgumit) varrtam. Az alsógumi és az Y-gumi felvarrásáról is olvashatsz a blogon. Felvarrtam a behúzópántokat is a merevítődrótok számára, illetve a hátpánt és a keret találkozásához, enyhe merevítésnek és erősítésnek.

10a.jpg

A színéről szépen alakul a melltartó:

11_2.jpg

Szerencsére a szabásminta részét képezi egy javasolt merevítődrót-rajz minden méretre, ez alapján könnyen meg tudtam állapítani, hogy nekem ilyenem sajnos nincs... Viszont az egyik 75D drótom íve egy szakaszon megegyezik a rajzzal, így ezt fogom használni.

12a.jpg

A drót vágása viszonylag egyszerű egy megfelelő eszközzel, viszont a vágott vég eldolgozására eddig látott és kipróbált módszerek nekem nem váltak be. Van egy ötlet a fejemben, amit ki fogok próbálni, és egy következő cikkben beszámolok róla, együtt az elkészült melltartóval.

A melltartó egyelőre próbára vár, a hát- és vállpántok ezután kerülnek fel. A mintát itt tudod megvenni, a varrásleírást pedig itt találod.

 

A blogra kihelyezett szövegek, munkák és az azokat ábrázoló fotók saját munkáim, az azokkal kapcsolatos szerzői jogok engem illetnek. Idegen anyagok felhasználása esetén a forrást feltüntetem. A szövegek, fotók kimásolásához, felhasználásához nem járulok hozzá, azokat kizárólag otthoni felhasználásra készítettem.

A bejegyzés trackback címe:

https://teli-kosar.blog.hu/api/trackback/id/tr8915515374

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása