A fehérneműkészítő blogja

Teli Kosár

Teli Kosár

Esplanade melltartó 2.

2019. április 26. - Ágivarr

Varrás közben az alábbi gondolatok fordultak meg a fejemben:

  • Miért nem vettem fekete szivacsot, akkor nem kellene a tüll alá a fekete duoplexet is rádolgoznom a szivacsra...
  • Utálom, hogy nyúlik a tüll a duoplex fölött, és mindent fércelni kell...
  • Milyen jó, hogy nem vettem acél merevítőpálcát, nem férne bele a behúzópántba...
  • Ezért szélesebb, merevítőpálcának való behúzópántot is kell majd vennem.

Annyit bajlódtam vele, hogy akár csúf is lehetett volna a végeredmény, de egy-két kisebb hibától eltekintve teljesen elfogadható lett.

04_esplanade_4_blog.jpg

A szivacskosár felső szélére - mint a részletesen bemutatott Maya melltartó esetében is - rugalmatlan szalagot varrtam, nehogy megnyúljon.

00_cup_1_1.jpg

 

00_cup_2_1.jpg

A tüllből-duoplexből összevarrtam a kosarat. Ezt részletesen bemutattam már itt. Ezt a kosarat színével a szivacskosár fonákjára varrtam a felső szélénél (nyakkivágás), majd a színére fordítottam. Ehhez a szabásminta tartalmazta a megfelelő szélességű ráhagyást.

01_cup_cover_2_1.jpg

A kosár így kész, a rétegek egymáshoz való rögzítését szintén itt találod. Ezután a kosár már bevarrható a keretbe.

A melltartó varrásának további lépései teljesen megegyeztek a Maya melltartónál bemutatottakkal, az összes lépés linkjét tartalmazó cikk itt található. Három különbség van: az egyik, hogy az Esplanade pánt nélküli melltartó, így a vállpántokkal nem kellett bajlódni, a másik a hátpánt magasságából következik. A harmadik a függőleges merevítőpálcák száma, összesen 4 van az Esplanade-ban.

A közel 15 cm-es magasságú hátpánthoz hátkapocs-szalagot kellett használnom. Semmivel sem bonyolultabb, mint a kész hátkapocs felvarrása, talán még egyszerűbb is. 

A bal fele (a kapocs hurkos, lány fele) ugyanúgy néz ki, mint a kész hátkapcsok esetében: két réteg anyag közé kell bevarrni a hátpántot. Fontos, hogy a hátpánt alsó és felső széle két-két kapocs közé essen, hogy elvághasd a szalagot.

03_hook_and_eye_1_1.jpg

Először függőlegesen, két sorban varrtam fel a szalagot, azután vízszintesen is lezártam a két végét.

03_hook_and_eye_2_1.jpg

 

03_hook_and_eye_3_1.jpg

A szalag jobb oldala (kampós, fiú) a Maya melltartónál bemutatott kész, zárt hátkapoccsal ellentétben nyitott azon az oldalon, ahol a melltartó hátpántját belevarrjuk.

A szalagnak azt a felét gombostűztem a hátpánt színére, amelyiken nincs kampó, azaz a kampók a szemközti oldal felé néznek. Ezen a jobboldali, sima félen varrtam végig egy vonalban, a szalag szélén. A kép sokat segít a megértésben!

03_hook_and_eye_4_1.jpg

Ha még a felvarrás előtt összekapcsolod a két oldalt, ellenőrizheted, hogy egy magasságban van-e a két hátpánt, és kicsit igazíthatsz is, hiszen a powernet rugalmassága ezt engedi.

A szalag kampós felét a hátpánt fonákjára hajtottam.

03_hook_and_eye_5_1.jpg

Még egy sor öltéssel, a kapcsok mellett haladva, a szalag szélén végigvarrtam a szalagot.

03_hook_and_eye_6_1.jpg

A kész jobboldal a színéről és fonákjáról:

03_hook_and_eye_7_1.jpg

 

03_hook_and_eye_8_1.jpg

És összekapcsolva:

03_hook_and_eye_9_1.jpg

A melltartó jól tart, lehet benne mozogni is, nem akar leesni. A szivacskosár kicsit merev, de szépen áll. Nem ad annyi takarást, mint amennyit a ruhához elképzeltem, így két lehetőségem van: vagy módosítom a felső kosárrészt, vagy nem bajlódok a módosítgatással, hanem egy komplett fűzőt készítek. Nagyon efelé húz a szívem, úgyhogy már bele is ástam magam a témába...

04_esplanade_5_blog_1.jpg

04_esplanade_6_blog_1.jpg

A cikksorozat további részei:

Esplanade melltartó 1.

A blogra kihelyezett szövegek, munkák és az azokat ábrázoló fotók saját munkáim, az azokkal kapcsolatos szerzői jogok engem illetnek. Idegen anyagok felhasználása esetén a forrást feltüntetem. A szövegek, fotók kimásolásához, felhasználásához nem járulok hozzá, azokat kizárólag otthoni felhasználásra készítettem.

A bejegyzés trackback címe:

https://teli-kosar.blog.hu/api/trackback/id/tr1714783024

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása