A fehérneműkészítő blogja

Teli Kosár

Teli Kosár

Decemberben csillogót

A 2018. évi kihívás utolsó darabja

2019. január 14. - Ágivarr

Ez a bejegyzésem az tavalyi utolsó melltartóról szól, amit a fehérneművarró kihívás decemberi, záró fordulójára készítettem. Ünnepi hónap a december, adta magát a feladat: varrjunk csillogó fehérneműt!

11.jpg

Nálam a csillogásért maga az anyag volt a fő felelős. Nem rajongok a csillogásért, ruhaanyagokból is előnyben részesítem a matt felületeket. Megvan a szépsége a fényes, díszes anyagoknak is, másokon szívesen nézegetem! :) Az ezüstös nyomott virágmintás scuba anyagot az Eurotextilnél vettem, nagyon jó tartású, fehérneműnek kicsit talán túl vastag anyag, szinte nincs semennyi rugalmassága, ami egy nagyobb kosaras melltartónál nem is hátrány.

01.jpg

A szeptemberben varrt hastáncos melltartó szabásmintáját, a Ruby-t használtam, amit szivacs nélkül varrtam meg.

02.jpg

A kosara négy részből áll, a háromrészes alsó kosárrész nagyon jó tartást biztosít, összességében kerek formát ad. A kosarat rugalmatlan béléssel erősítettem meg, és szendvicstechnikát alkalmaztam, azaz a varrásráhagyások sehol sem látszanak.

06.jpg

Az ilyen nagymintás anyagnál meg lehet próbálni a minták nagyjábóli tükrözését, hogy a minta sűrűsége szimmetrikusan jelenjen meg a melltartón, de esetlegesen is alakulhat a virágok eloszlása, mint most is.

03.jpg

A nyakkivágást - a kosarak felső élét - szürke Y-gumival dolgoztam el, kis cikcakkal. A hátpánt felső élére 10 mm-es pikós felsőgumi, az alsó szélére 16 mm széles pikós, erős alsógumi került. Ezeket a sewme.pl lengyel webáruházból vettem régebben, őket találom Európában a legjobb ár-érték arányú kellékes shopnak, ahonnan a postázás is lényegesen barátságosabb, mint bárhonnan.

04.jpg

Merevítődrótot és oldalsó merevítőpálcát is használtam, ettől a melltartó szépen megtartja a formáját.

05.jpg

A hátpántok erős powernetből készültek, és 3X3-as hátkapcsot varrtam rájuk.

13.jpg

A csillogás kedvéért egy kis Swarowsky kövecskét vasaltam a masni közepére, de csak hogy "neve legyen a gyereknek". Csillogó, mégis visszafogott. :)

08.jpg

10.jpg

A kihívásban való részvételem ezzel véget ért. Végigcsináltam a 12 hónapot, élveztem, de el is fáradtam benne. Rengeteget tanultam, sok anyagot, módszert, mintát megismertem, amikkel nem biztos, hogy foglalkoztam volna, ha nincs ez a kihívás. Szerencsés vagyok, mert két alkalommal is megnyertem a pénzjutalmat, bár Kanadából hazahozatni bármit nem olcsó mulatság... Örülök is egyben, hogy vége, mert kötöttséget jelentett, hogy hónapról hónapra valami olyat kellett varrni, amit nem én választottam, jelentős időbe került (és pénzbe, hiszen a hozzávalókat be kellett szerezni), és kevesebb olyan dolgot tudtam varrni, amit magam szerettem volna.

Ennek most jön el az ideje, hiszen bár 2019-ben is lesz Bra-makers Challenge, én nem indulok, legalábbis rendszeresen, kihívási céllal nem. De téged bátorítalak, hogy próbáld meg, érdekes, élvezetes, sokat lehet tanulni, hiszen a kiíró mindig több blogbejegyzéssel is megtámogatja az adott hónap témáját, így attól a hölgytől és csapatától tanulhatsz, aki munkásságával a legtöbbet tette a modern kori otthoni fehérneművarrásért.

A többi résztvevő munkáit itt nézheted meg.

Munkáim az összes hónapból 2018-ban:

Január - ultraviola

Február - piros

Március - fürdőruha

Április - sportruházat

Május - alakformáló

Június - szivárványos

Július - átlátszó

Augusztus - csipkés

Szeptember - táncruha

Október - a mellrák elleni küzdelemért

November - a férfiakért

December - csillogó - jelen bejegyzés.

A blogra kihelyezett szövegek, munkák és az azokat ábrázoló fotók saját munkáim, az azokkal kapcsolatos szerzői jogok engem illetnek. Idegen anyagok felhasználása esetén a forrást feltüntetem. A szövegek, fotók kimásolásához, felhasználásához nem járulok hozzá, azokat kizárólag otthoni felhasználásra készítettem.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://teli-kosar.blog.hu/api/trackback/id/tr514561240

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása