A fehérneműkészítő blogja

Teli Kosár

Teli Kosár

Júliusban átlátszót

2018. augusztus 06. - Ágivarr

A júliusi kihívás neve "Your Birthday Suit" volt, de nem mindent megmutató fehérnemű varrására buzdított Beverly Johnson, hanem az átlátszó, áttetsző anyagokkal való ismerkedésre, alkotásra. 18-an indultunk ebben a hónapban, és igazán igényes darabok készültek!

Én egy bralett-bugyi szettet varrtam fáradtrózsaszín pöttyös-rugalmas tüllből:


bms_challenge_2018_july_1.jpg

A bugyi saját alap-szabásmintám átalakításával készült, a bralett pedig a kiíró új szabásmintájával, amit füzet formájában, varrásleírással együtt kínál. Egyúttal ennek a füzetnek az ismertetője is a bejegyzésem.

001_nn-bj_bralette.jpgA kb. A4 méretű füzet bevezet a bralette-ek világába, bemutat hatféle kivitelezési lehetőséget (szivacs, csipke, jersey és ezek kombinációi) és az ehhez szükséges anyagokat, kellékeket. Mindegyik lehetőséghez részletes, összesen 21 oldalnyi képes varrási útmutató készült, a füzet végén pedig megtalálható a szabásminta, A-F kosárméretig, 70-90 cm hátméretig.

sewimple_bralettes_6_view.jpgA kosárméret meghatározása nem a szokott módon, a mellbőség és a mell alatti körméret különbsége alapján történik, hanem magának a mellnek a megmérésével: vízszintesen, középen a szegycsonttól kezdve a mellcsúcson át, a mellalap külső vonaláig mérve. Ez ebben az esetben azért is jó, mert ha egy kosárméretbe beleférsz, akkor 90 cm-nél nagyobb hátkerületre is megvarrhatod, hiszen a megfelelő kosármérethez tartozó hátpántot egyszerűen meg tudod hosszabbítani.

Az általam használt anyag meglehetősen nyúlós volt, ezért akár egy mérettel kisebbet is szabhattam volna a bralettből. Az anyag a végeredményt annyiból befolyásolta, hogy ki kellett vágnom középen a hátából, így nem bebújós, hanem hátkapcsos lett.

002_fabrics_notions_4.jpg
002_fabrics_notions_2.jpgA műanyag alkatrészek bontott melltartóból voltak, hátkapcsot pedig festenem kellett - kétszer is, mivel elsőre túl sötét lett.

002_fabrics_notions_3.jpgA 75F szabásmintát másoltam ki, és ahol csak lehetett, egy rétegben, ahol szükséges volt (keret, bugyi eleje), ott pedig két rétegben használtam az anyagot.

003_cutting_2.jpg

003_cutting_3.jpgA varrás során minden egyes anyagszélt elrejtettem a szomszédos rész két rétege közé.

004_sewing_10.jpgEzt még a 20 éves Gritzner varrógépemmel varrtam, ami a gondos szervizelés ellenére is kihagy öltéseket rugalmas anyagok varrásakor. A bugyi viszont az új Juki gépemmel készült, amivel álom a varrás!

Belül így néznek ki a varrások:

004_sewing_9.jpgVilágosdrapp vállpántot és masnit választottam a rózsaszínhez.

004_sewing_12.jpgA bugyi derekába ugyanazt a szélesebb gumit varrtam, mint a bralett aljába. Felvarrása ugyanúgy történt, mint ennél a bugyinál.

006_reaby_panties_bralette_3.jpgHogy mennyire átlátszó, azt a Balatonon egy szárítókötél és a Nap segítségével próbáltam bemutatni. :)

bms_challenge_2018_july_1.jpg

006_reaby_panties_bralette_2.jpgA hónap többi nevezőjének munkáját itt nézheted meg!

A kihívás további hónapjaiban készített munkáimat itt nézheted meg: Január, Február, Március, Április, Május, Június, Augusztus, Szeptember, Október, November, December.

A blogra kihelyezett szövegek, munkák és az azokat ábrázoló fotók saját munkáim, az azokkal kapcsolatos szerzői jogok engem illetnek. Idegen anyagok felhasználása esetén a forrást feltüntetem. A szövegek, fotók kimásolásához, felhasználásához nem járulok hozzá, azokat kizárólag otthoni felhasználásra készítettem.

A bejegyzés trackback címe:

https://teli-kosar.blog.hu/api/trackback/id/tr3514165169

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása