A fehérneműkészítő blogja

Teli Kosár

Teli Kosár

Indultam egy fehérneművarró versenyen...

2018. február 06. - Ágivarr

Igen, a kezdők bátorságával beneveztem egy kanadai fehérneművarró versenyre. A megkötések közt szerepelt a 2018 színének megválasztott ultraviola is, amiből magamtól nem igazán varrtam volna semmit, nemhogy fehérneműt. :) De komolyan akartam venni ezt a feltételt is, és nagyon igyekeztem hasonló színt elérni.

Ultraviolet.png

Más pályázó nem volt ennyire színhű, a lila számos árnyalatával készítettek szebbnél szebb melltartókat, bugyikat (némelyiket fel is venném). :)

Amikor lezárult a pályázati időszak és lehetett szavazni, ez a kép fogadott:

Screenshot_20180202-114310.png

Igen-igen, az ott felül az ÉN MELLTARTÓM! :) Úgy örültem, pedig arról van csak szó, hogy én voltam az első, aki beküldte a fotóit, és megkaptam az egyes sorszámot... Még ennél is jobban örültem, amikor megláttam az eredményhirdetést, pedig ezúttal csak az abc-sorrend tréfált meg:

Képkivágás12.jpg

Természetesen egyáltalán nem vártam még az első tízen belüli sorszámot sem, mert tudtam, hogy fehérneművarrásban gyakorlott mezőnyben indulok. A játék, a lelkesedés, a tanulás miatt vágtam bele, és végül egész szép eredményt sikerült elérnem!

29 pályázó munkájára lehetett szavazni ezen a Facebook oldalon, amit a gomblyuk blogom oldalán én is megosztottam, és ezúton köszönöm a szavazatokat! A győztesek kihirdetése pedig a kiíró blogján történt pár napja, megnézhetitek a fehérneműket, vannak köztük nagyon szépek. Az első két helyezett jó sok szavazatot kapott: 43-at és 34-et, aztán jött a középmezőny: 19, 18, 16, 15, 15, 14, 13, 12, 11, 10, 10, majd az egyjegyűek: tizennégy munkára. Az én melltartóm 14 szavazatot kapott, amivel minden szempontból a felhozatal közepén vagyok, és ez büszkeséggel tölt el! Nézzétek, ezt varrtam:

IMG_20180122_190837a.jpg

Ez egy szoptatós melltartó, ami többféle powernet anyagból készült. A kosár belső rétege, amire rákapcsolható a felső, nem rugalmas anyagból van, hogy tartást adjon. A szegélye Y-gumi.

Az melltartó további érdekessége, hogy én is festettem az eredetileg fehér alapanyagokat, egy nylonszál festésére alkalmas, úgynevezett savas festékkel, Electric Violet névre hallgató színnel, ami számomra ugyanolyan vadul hangzik, mint az ultraviola, és hát az eredmény sem nagyon tér el a célkitűzéstől! :) A gumik, a külső anyag, a hátkapocs nagyon szépen festődött, azaz főleg nylonból készült, de a háta, az Y-gumi és a fém alkatrészek minimális színt vettek fel. Azért így is jól néz ki a melltartó, és a fotó is egész jól sikerült.

A varrása egészen egyszerűen ment, mert már tudtam, hogyan kell csinálni. A varratok szépek, mert egyéb területen már gyakorlott varró vagyok. A kivitelezés nem okozott problémát, talán csak a behúzópánt felvarrása, illetve a varrógépem technikailag nem állt készen a hátkapocs szép felvarrására (ezen hamarosan segítünk).

Mi az a behúzópánt? Mi az a powernet??? Minden lehetséges hozzávalót, anyagot, varrásmódot, sőt, a festést is, részletesen végigveszek majd a blogon. Néhány képet mutatok a készítés folyamatáról:

dav

 

dav

 

dav

 

dav

 

sdr

 

dav

 

dav

 

dav

Ez a második melltartó, amit mostanában varrtam. (Gimnazista koromtól kezdve varrtam több, háromrészes-kosaras nyáriruhát és melltartót is, de nem fehérneműanyagból.) Attól tartok, ez is függőséget okoz, mert nagyon szerettem csinálni. :) Az első melltartót is bemutatom neked, ami egyébként méretileg katasztrófa lett...

A kihívás további hónapjaiban készített munkáimat itt nézheted meg: Február, Március, Április, Május, Június, Július, Augusztus, Szeptember, Október, November, December.

A blogra kihelyezett szövegek, munkák és az azokat ábrázoló fotók saját munkáim, az azokkal kapcsolatos szerzői jogok engem illetnek. Idegen anyagok felhasználása esetén a forrást feltüntetem. A szövegek, fotók kimásolásához, felhasználásához nem járulok hozzá, azokat kizárólag otthoni felhasználásra készítettem.

A bejegyzés trackback címe:

https://teli-kosar.blog.hu/api/trackback/id/tr3114054694

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Az első melltartó – Teli Kosár 2018.02.17. 22:42:52

[…] Mutatom az egyes részeket közelről. Fogsz látni hibákat, mivel életemben először varrtam melltartót.

Textilfestés Dylon festékkel – Teli Kosár 2018.02.24. 14:18:42

[…] lila melltartónál Dharma festéket használtam, amit egyes-egyedül a magyar Bilum honlapján találtam meg […]

Márciusban fürdőruhát – Teli Kosár 2018.04.18. 12:18:29

[…] fehérneművarró “verseny” januári lila és a februári piros melltartója után márciusban fürdőruhát kellett varrni. Feltétel volt a […]
süti beállítások módosítása