A fehérneműkészítő blogja

Teli Kosár

Teli Kosár

Októberben a mellrák ellen

2018. november 08. - Ágivarr

Október a mellrák elleni küzdelem fontosságát hangsúlyozó kampány hónapja, első napján, október 1-jén ünnepeljük a mellrák elleni küzdelem világnapját. A Bra-makers Supply ebből a célból arra kérte fel a résztvevőket, hogy mellmegtartó műtéten, melleltávolításon átesett nők részére varrjanak melltartót, mellprotézist. Mivel egy igen gyakori betegségről van szó, sajnos nem is kell senkinek nagyon keresgélni a családtagjai, ismerősei közt, hogy találjon valakit, akinek varrhat. :( Én is egy rokonomnak varrtam ebben a hónapban, egy pánt- és merevítődrót nélküli csipkés melltartót, egyik oldalán mellbetéttel.

bms_challenge_october_1.jpg

A kiíró Sweet Sixteen szabásmintáját használtam, ami 70-95 cm mell alatti méretre, 12 kosárméretben varrtató meg, többféle változatban.

kepkivagas.JPG
Forrás: Sweet Sixteen Bralette

Az én melltartóm szivacs, csipke és finom melltartó-bélésanyag kombinációja, az oldalvarrásban merevítőpálcával a jobb tartás céljából.

img_20181016_153045.jpg

Az eredeti szabásmintát át kellett alakítanom, mert kisebb mellvolumenhez szélesebb mellalap tartozott, a módosítás szerencsére jól sikerült. :) Bár merevítődrótot nem lehet ebbe a fazonba tenni (és műtét után gyakran nem is kényelmes), a behúzópántot a kosarak jobb tartása érdekében mégis belevarrtam. Szintén szivacsból varrtam meg a két rétegű "sütit", amit a kosár szabásmintáját felhasználva szerkesztettem meg.

img_20181016_143125.jpg

A képen láthatod a jobb kosár bélésén kialakított, a boríték-párnahuzatok elvén működő "zsebet" is, ahová a kisebb mellet az egészségessel azonos méretűvé pótoló sütit lehet betenni.

bms_challenge_october_2.jpg

A többi résztvevő munkáját itt nézheted meg.

A kihívás további hónapjaiban ezeket varrtam: január, február, március, április, május, június, július, augusztus, szeptember, november, december.

A blogra kihelyezett szövegek, munkák és az azokat ábrázoló fotók saját munkáim, az azokkal kapcsolatos szerzői jogok engem illetnek. Idegen anyagok felhasználása esetén a forrást feltüntetem. A szövegek, fotók kimásolásához, felhasználásához nem járulok hozzá, azokat kizárólag otthoni felhasználásra készítettem.

A bejegyzés trackback címe:

https://teli-kosar.blog.hu/api/trackback/id/tr8314360227

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása