A fehérneműkészítő blogja

Teli Kosár

Teli Kosár

Egyrészes fürdőruha szabott kosárral

2019. június 17. - Ágivarr

Fürdőruhát varrtam egy szabásminta és saját szerkesztés kombinálásával. Az eredeti elképzelés egy háromszög-kosaras egyrészes fürdőruha volt, de menet közben módosítottam a terven és ez az eredmény született:

05_kesz_1.jpg

A fürdőruhaanyagot a tavalyi Bra-makers Challenge-re vettem, de akkor csak a sárga bikinire volt időm. A fekete fürdőruhabélés és a fekete fürdőruha lapgumi is megvolt már, és a poliészter hímzőcérnát is megtaláltam hozzá. (Miért hímzőcérna? Itt írtam róla.)

swimwear.jpg

A képen a nyers színű gumi látható, ezen jobban kivehető a recés felület, ami megkönnyíti a felvarrást, nem csúszik.

00gumi.jpg

A Bra-makers Supply Denise nevű egyrészes fürdőruha-szabásmintáját vettem alapul, ebből szabtam ki a "testet". A minta 132 cm-es mellbőségig varrható meg.

01_minta_1.JPG

(Kép a Bra-makers Supply webshopjából)

Kosarakat is szerettem volna a fürdőruhába, ezért elővettem egy korábban megszerkesztett háromrészes kosarat, és ugyanazt használtam fel módosítás nélkül. Ez a melltartó készült belőle másfél éve, tökéletesen illeszkedik, ma is használatban van:

02_kosar_1.jpg

A fürdőruha kosarát 1,5 mm vastag, kissé rugalmas neoprén anyagból szabtam, ami a búvárruhák alapanyaga is. A belső kosárrészt a szivacskosárhoz hasonlóan varrtam meg, belülről a varratokat a fürdőruha külső anyagából szabott 1 cm-es csíkokkal takartam el.

02_kosar_2.jpg

A kosár külső felét úgy alakítottam ki, hogy azt a felső kosárrésszel azonos formájúra vágtam, az alsó kosárrészre boruló anyagrészre viszont jócskán ráhagytam.

02_kosar_3.jpg

Eztán következett a sűrű gombostűzés. Arra figyeltem, hogy a neoprén alapot ne húzza összes a rugalmas fürdőruhaalap. Óvatosan körbecikcakkoztam a kosarat.

02_kosar_4.jpg

Összeállítottam a "testet". A szabásmintát kimásoltam, a hátán lévő lyukat jóval nagyobbra rajzoltam. Fürdőruhaanyagból és bélésanyagból is kiszabtam az elejét és a hátulját, és ezt a két réteget nagy cikcakkal és vízoldékony alsószállal körbevarrtam (fércelni is lehet, lényeg, hogy nem mozduljon el, amikor 4 réteget varrok össze).

03_test_elokeszites_1.jpg

Az eleje szabásmintára rátettem a melltartókeret szabásmintáját a hónaljpontnál illesztve, rámásoltam, az afeletti részt levágtam. Szintén összecikcakkoltam a két réteget (fürdőruhaanyag is bélés), de a melltartó keretét rugalmatlan bélelőből is kiszabtam, és a két réteg közé varrtam.

03_test_elokeszites_2.jpg

A kosarak keretbe történő bevarrásáról és a behúzópánt felvarrásáról már részletesen írtam. Mivel a fürdőruha esetében a nyakvonal szegője eltakarja a behúzópántot, annak felvarrása egyszerre megoldható.

A fürdőruhagumit a combkivágásokhoz, a kerek hátkivágáshoz és a hát felső széléhez, illetve a megkötőkhöz használtam. A fürdőruhagumi erősebb, mint a bugyik elszegéséhez használt gumik, ezért kevésbé kell nyújtani varrás közben. Nem szoktam előre levágni, hanem elkezdem felvarrni 4 mm széles és 3 mm hosszú cikcakkal a fürdőruha belső felére. Varrás közben általában elég enyhén nyújtani, mondjuk 10 cm-en 1-1,5 cm-t, de a fenék domborulatánál ennél erősebben kell nyújtani, 10 cm-en kb. 3 cm-t. A kör alakú hátlyuknál is erősebben nyújtottam, hogy viselés közben szépen kifeküdjön. Amikor a varrással körbeérek, a gumi végét továbbvarrom a már felvarrott gumira, kb. 2 cm hosszan, hogy átfedésben legyenek. Ezután aláhajtom a gumis széleket, és kisebb cikcakkal még egyszer körbevarrom a fürdőruha színéről.

A merevítődrótot a behúzópántba toltam. A fürdőruha felső szélét a kék anyagból keresztben szabott, 4 cm széles csíkkal szegtem el. A csíkot az anyag színére varrtam folyamatos, közepesen erős nyújtás mellett, kis cikcakkal. Aláhajtottam, és a színéről ugyanazzal a cikcakkal végigvarrtam.

04_kosar_bevarras.jpg

A megkötőkhöz a 4 cm széles pántot félbehajtottam, a fürdőruhagumit a hajtásra tettem, és nagyobb cikcakkal, ami az anyag szélén és a gumin is átment, végigvarrtam. Ezután az egészet kifordítottam, így a gumi a megkötő belsejébe került.

A hátpántokra felvarrtam a fürdőruhakapcsot.

05_kesz_2.jpg

Sokat tanultam az elkészítése közben, de azt hiszem, nagyon jól sikerült. :)

05_kesz_3.jpg

05_kesz_4.jpg

A blogra kihelyezett szövegek, munkák és az azokat ábrázoló fotók saját munkáim, az azokkal kapcsolatos szerzői jogok engem illetnek. Idegen anyagok felhasználása esetén a forrást feltüntetem. A szövegek, fotók kimásolásához, felhasználásához nem járulok hozzá, azokat kizárólag otthoni felhasználásra készítettem.

A bejegyzés trackback címe:

https://teli-kosar.blog.hu/api/trackback/id/tr2514898970

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

prolee 2019.06.19. 08:25:22

Nagyon ügyes vagy! Szép lett a fürdőruha.
süti beállítások módosítása