A fehérneműkészítő blogja

Teli Kosár

Teli Kosár

Februárban pirosat

2018. március 06. - Ágivarr

Februárban folytatódott a kanadai fehérneművarrós kihívás, Valentin nap apropóján, Love yourself! témában pirosból kellett alkotni. Nem is akármiből, sztrecs-szaténból. Ezt természetesen legkézenfekvőbben a kiíró boltjából lehet beszerezni, ha épp nem tartasz otthon belőle, mondjuk valahol a só és a liszt között. :) Nekem volt, pontosabban a szüleimnél tárolt aranytartalékok közül kellett elővarázsolni, de meglett, hála a rendszerezett tárolásnak. Annyit elmondhatok, most sem nyertem semmit, a nyerteseket ezennel sorsolással választották ki, pedig most lett volna esély! Itt láthatod az alkotásokat és olvashatod a hozzá írt "pályázati anyagot". Nálam nem a pályázati szöveg került fel a honlapra, hanem a kiíró egy további levelére adott válaszom, de sebaj. :)

02 Red Satin.jpg

Pedig igazán jól sikerült a melltartó, amit varrtam! Mostanáig 158-an kedvelték a csoportban, ahol mindenki munkáját látjuk, és több mint 30-an írták, hogy tetszik nekik a melltartó. Ez messze meghaladja a bármely más résztvevő munkájára adott reakciókat (pedig azok is nagyon szépek lettek). Nagyon jól esett! Adott egy nagyobb lökést, hogy folytassam, no nem a varrást, mert azt folytatnám mindenképp, hanem a versenyt, kihívást, alkotást, mert ezen keresztül tudok tanulni, ösztönöz, hogy fejlődjek a tervezésben, a szerkesztésben, a kidolgozásban - mindben rengeteg lehetőség van még! De hadd osszam meg veletek a reakciókat, nevek nélkül:

Zárt csoport.jpg

A textilfestésről szóló bejegyzésemben rózsaszínre festettem mindenféle anyagot, kellékeket. Ezekből varrtam a piros melltartó próbaverzióját, a folyamatot végigfényképeztem (már csak meg kell írni a bejegyzést róla). A kiíró saját szabásmintáját használtam: Pin Up Girls Classic Full Band Bra. Ennek a fajta melltartónak az a lényege, hogy a mellkas elején fekvő "alaplap" (nyeregrész) alulról teljesen körbeveszi a kosarakat, így jó tartást biztosít, még merevítődrót nélkül is (így én még nem próbáltam, de ezt mondják...). Na majd hamarosan lesz egy kis melltartó-anatómia is!

A szatén anyaggal megszenvedtem. Egyik irányban rugalmas volt, rá merőlegesen teljesen rugalmatlan. Nagyon csúszós volt a színéről, így minden varrás előtt férceltem (bontottam is). A szilikonos alsó gumit (ami a hátpánthoz való), nem vitte rendesen a varrógépem, és a nagyon fényes poliészter cérnám folyton legurult a spulniról, rátekeredett a cérnatartó tüskére, aztán megfeszült és elszakadt... Ahhoz képest, hogy egy melltartót pár óra alatt meg lehet varrni, ezt két napon át csináltam, igaz, szakaszokban. De mutatom, megérte:

16 Red Satin.jpg

Elsőre most csak a varrás főbb lépéseit írom le:

  • A melltartó részeit kiszabom. Alulról felfelé haladva: a nyereg (fényes, középen) és hátpántok, alsó kosarak (fényes) és felső kosarak (csipke, itt nem rugalmas), vállpántok. (A képen látszik, miért nyereg a neve, igaz, fejjel lefelé kellene fordítani, és egy kétpúpú tevére adni... Angolul bridge, híd, abból is a kétlyukú! :) )

dav

  • Összevarrom az alsó kosarat a felsővel.
  • Bevarrom a kosarakat a helyükre, rávarrom a vállpántokat a felső kosárra.
  • Rávarrom a hátpántokat.
  • Felvarrom a kosarak peremére a behúzópántokat, amibe a merevítődrótok kerülnek majd.

dav

  • Felvarrom az alsó gumit és a felső gumikat (háta - hónalja - vállpánt külső széle, és nyakkivágás - vállpánt belső széle). Az alsó gumit a színéről is levarrom.
  • Letűzöm a behúzópántokat a színéről.
  • Befűzöm a merevítődrótokat, levarrom a behúzópánt végeit.
  • A felső gumikat a színéről is levarrom.
  • Összeállítom a vállpánt gumi részét a karikával és a szabályozóval. Felvarrom. Ugye, milyen szép szimmetrikusra sikerült a csipke?

dav

  • Felvarrom a hátkapcsot.

dav

  • Felvarrom a közepére a díszt/masnit. Itt egy szív alakú arany szabályozót használtam.

dav

Hamarosan ingyenesen letölthető szabásmintákat fogok összegyűjteni, és egy angol-magyar fehérneművarró-szótár is alakul.

A kihívás további hónapjaiban készített munkáimat itt nézheted meg: Január, Március, Április, Május, Június, Július, Augusztus, Szeptember, Október, November, December.

A blogra kihelyezett szövegek, munkák és az azokat ábrázoló fotók saját munkáim, az azokkal kapcsolatos szerzői jogok engem illetnek. Idegen anyagok felhasználása esetén a forrást feltüntetem. A szövegek, fotók kimásolásához, felhasználásához nem járulok hozzá, azokat kizárólag otthoni felhasználásra készítettem.

A bejegyzés trackback címe:

https://teli-kosar.blog.hu/api/trackback/id/tr3014054700

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Márciusban fürdőruhát – Teli Kosár 2018.04.18. 12:18:32

[…] fehérneművarró “verseny” januári lila és a februári piros melltartója után márciusban fürdőruhát kellett varrni. Feltétel volt a kiíró eredeti vagy […]

Állítható vállpánt készítése – Teli Kosár 2018.06.16. 14:46:20

[…] vagy hozzá varrt, a kosár anyagával megegyező anyagú a vállpánt egy része, mint pl. a piros melltartónál. Ekkor csak a vállpánt hátsó része […]
süti beállítások módosítása